Blog

/  Avonturen   /  3/15: Trage tocht Zeist

3/15: Trage tocht Zeist

Deze trage tocht start dan misschien wel in Zeist, je verlaat Zeist ook wel heel snel. Over allerlei kronkelpaadjes langs riviertjes, landgoederen en maisvelden werden we geleid naar de prachtige bossen rondom Zeist. Soms was het even zoeken, maar met de ondergaande zon door de bomen werd het wel een mooie tocht.

Je hebt soms van die dagen dat je eigenlijk te moe bent maar toch nog niet wil toegeven aan je vermoeidheid en dan toch heel koppig gaat doen. Dit was zo’n dag… Eigenlijk was het te veel na een werkdag, maar toch gingen we op pad. Het werd misschien niet de gezelligste trage tocht die we hebben gelopen, maar aan de andere kant mochten we er allebei wel gewoon zijn. We lieten elkaar gewoon wat meer met rust en gingen vanzelf op in de natuur. Aan het eind van de wandeling konden we de spanningen van de dag beiden loslaten en werd het toch stiekem wel een hele mooie wandeling voor onze challenge.

We begonnen in een prachtig veld waar een zandpad doorheen kronkelde. We spotte meteen al een Klompenpad, waardoor je eigenlijk meteen weet dat je goed zit. Dit pad kronkelde nog even door langs een schattig riviertje en leidde ons toen richting een maisveld waar we langs af liepen. Een beetje sketchy als je het mij vraagt, gelukkig waren we met zijn tweetjes. Een beetje stevig doorstappen en je bent er zo voorbij. Daarna verliep de route vrij rustig. We kwamen wat hockeyvelden tegen, staken de weg over en liepen toen over een prachtig landgoed waar we heerlijk even neerplofte op een bankje. De Nutella snackrepen werden erbij gepakt, dat konden we wel gebruiken. Niet heel gezond, wel een mentale opkikker.

Vanuit het landgoed liepen we door de bossen in. Na onze break en de prachtige bospaden kwam de sfeer er wat beter in. We ontspanden en genoten van onze omgeving. Wouter testte zijn nieuwe rugzak zodat hij straks in de bergen serieuze hikes kan gaan maken. Uitgebreide reviews over onze rugzakken komen later online, we testen ze eerst grondig uit op avontuur.

Het leuke aan deze route was eigenlijk dat hij steeds mooier werd. Ik en Wouter zijn allebei groot fan van bos, dus daar komen we beiden meteen tot rust. Het koelde ook al lekker af terwijl de zon langzaam onderging (de zon wordt onze nieuwe uitdaging). We staken allerlei schattige houten bruggetjes over waardoor je meteen een vakantie vibe te pakken hebt. De paden werden langzaam steeds breder en zo liepen we Zeist weer in. De route zou eindigen bij Slot Zeist maar dit laatste stukje hebben we afgesneden. Voor ons was het mooi geweest en Slot Zeist kunnen we altijd nog in volle glorie komen bekijken in het weekend.

Uiteindelijk hebben we dus toch onze mindset kunnen omzetten. Dat blijkt maar weer een van de belangrijkste dingen te zijn tijdens het wandelen. Niet dat je gevoelens er niet mogen zijn, maar uiteindelijk neemt de natuur het over en zie je alles in een nieuw perspectief. We waren beiden blij dat we toch aan de wandel waren gegaan. Door thuis op de bank te blijven hangen, hadden we ons niet bepaald beter gevoeld. Nu hebben we in ieder geval nog heerlijk gewandeld! Na een warme douche kropen we met een fijn gevoel in bed, dromend over de volgende trage tochten!

P.s. download hier de gps coördinaten